Dag 20, wo 21 juni, Los Angeles- thuis

22 juni 2023 - Echt, Nederland

Aan alles komt een eind, ook aan deze reis. Vanmorgen om 5 uur door een nieuwe chauffeur opgehaald bij het hotel voor de terugreis naar huis.

Op het vliegveld moet onze groep buiten inchecken en daarna binnen de koffers inleveren en door de securitycheck. Wij hebben duidelijk een security officer met ochtendhumeur. Hij opent de rugzak en haalt spullen uit hun verpakking. Geen vriendelijk vertrek uit Amerika.

Om 8.30 uur vertrekt de vlucht van LA naar Schiphol, met een overstap in Newark. De tijd die we hebben gewonnen op de heenreis, leveren we nu weer in. Als we op Schiphol landen is het donderdag 22 juni 7.30 uur. Bij de bagageband nemen we afscheid van de medereizigers en wordt er voor de laatste keer een groepsfoto gemaakt.

Schiphol

Het is een schitterende en onvergetelijke reis geweest met heel veel hoogtepunten. Iedere keer denk je dat het niet mooier kan, en dan kwam er weer een mooie dag. De nationale parken zijn heel verschillend maar allemaal prachtig en bijzonder op hun eigen manier. Las Vegas is heel apart.  Je valt er van de ene verbazing in de andere.

Ik heb iedere dag genoten, maar als  ik een top drie zou maken, dan zitten daar zeker Bryce Canyon, Antilope Canyon en de Grand Canyon met de helicoptervlucht in. Las Vegas verdient een aparte vermelding met allemaal die prachtige hotels en daar heb ik met gokken 57 dollar gewonnen😁 en niet te vergeten de night tour in San Francisco in de limousine.

San Francisco

Las Vegas

De leuke contacten en gesprekken met de medereizigers hebben zeker ook bijgedragen aan een geslaagde reis.

Yosemite NP

Bryce Canyon

IMG-20230621-WA0015

IMG-20230621-WA0008

Arches NP

Er waren ook wat minpunten. De reisleidster komt niet in mijn persoonlijke top 3 van beste reisleiders. Het verstrekte dagprogramma werd naar haar eigen interpretatie ingevuld. De vermelde "goede" middenklasse hotels waren niet altijd klasse. De reisdagen waren lang en er was weinig ruimte voor vrije tijd of even uitrusten.

Uiteindelijk blijven echter de mooie herinneringen aan een overgetelijke reis over.

Bedankt voor alle reacties (ook die van John W Lennon😉)

IMG-20230615-WA0027IMG-20230615-WA002020230614_16395420230611_145312