19 mei 2022 na de camino: Guggenheim museum

19 mei 2022 - Bilbao, Spanje

Als ik dan toch in Bilbao bent, mag een bezoek aan het beroemde Guggenheim museum niet ontbreken. Het is ontworpen door de Amerikaanse architect Frank Gehry en vernoemd naar de Amerikaanse kunstverzamelaar en filantroop, Solomon R. Guggenheim.

• Guggenheim museumEntree Guggenheim museumTulpen, Jef Koons

Met mijn ticket mag ik pas om een uur het museum binnen dus 's morgens doe ik rustig aan en wandel op mijn gemak langs het water. Aan de buitenkant is ook al veel te zien.

Maman, Louise Bourgeois

Van ver is de "spin" al te zien. Het kunstwerk Puppy staat in de steigers. Het is bekleed met bloemen en die worden 2 x per jaar vervangen.

Puppy, Jef Koons

Binnen zijn er diverse grote zalen met moderne kunst. Het werk van Richard Serra, a matter of time, is indrukwekkend. Je loopt tussen grote spiralen met hoge wanden door.

The matter of time, Richard Serra

Het leukste in het museum vind ik de tijdelijke tentoonstelling motion, autos art architecture. In verschillende zalen staan de mooiste auto's, van Bugatti tot Porsche, van VW Beetle tot 2CV en fiat 500. Dat zijn echte kunstwerken.

Bugatti 1924Ferrari 250 1961

Met het bezoek aan het Guggenheim museum en een laatste menu de dia op een gezellig terras, komt er een einde aan mijn reis die op 4 mei 2022 in Porto begon. Ik heb gelachen, gehuild, maar vooral genoten van het avontuur, de mooie plekken en de prachtige en bijzondere ontmoetingen met andere pelgrims. Het is een reis geweest die ik nooit zal vergeten.

Adios

1. Ester:
    19 mei 2022
    Wat een mooie afsluiting in Bilbao. Een hele goede terugreis en nog even lekker genieten van alle indrukken.
  2. Mike Henssen:
    19 mei 2022
    Hé Marijke, Zojuist heb ik rondgesnuffeld op jouw prachtige pagina. Wat een mooie en bijzondere reis heb jij gemaakt.Ik ben enorm onder de indruk van jouw prestatie en prachtige verhalen. Veel plezier nog de laatste uren en reis voorzichtig. Hartelijke groet Mike
  3. Mariet:
    21 mei 2022
    Marijke wat een prachtige afsluiting in Bilbao, ik heb zo genoten van je mooie verhalen en prachtige foto's.
    Het is inderdaad een reis om nooit meer te vergeten.
    Je bent een hele ervaring rijker en een top prestatie, je mag trots op jezelf zijn.

Goede reis 🍀
  4. Tina:
    21 mei 2022
    Hele mooie afsluiting van je bijzondere prestatie. Ik heb genoten van je reisverhalen. Door jou komt deze trip op mijn bucketlist te staan. Goede terug reis.
  5. Patrick:
    23 mei 2022
    Wat een geweldig mooie afsluiting van deze uitdaging. Een mooie ervaring die je nooit meer zult vergeten.
  6. Rick:
    3 juli 2022
    Ik kom veel te laat erachter dat je een reisblog had. Groot voordeel was wel dat ik je verhalen nu als een goed boek in 1x heb kunnen lezen. Je schrijft fantastisch, het voelt alsof ik met je meegelopen ben. Wat een avontuur, ik kan niet anders zeggen dan dat ik jaloers op je ben!
  7. Angela:
    2 augustus 2022
    Hey Marijke,

Ik heb jouw verhalen met veel plezier en bewondering gelezen, wat een gave en mooie dingen heb jij ondernomen! Ik wens jou nog heel veel van dit soort toffe reizen en als je weer een reisblog bijhoudt, neem ik graag een abonnement om op afstand mee te mogen genieten!