Dag 4 Caminito del Rey

22 december 2022 - Torremolinos, Spanje

Van camino naar caminito de Rey. Beiden bijzonder maar niet te vergelijken. Alleen tijdens de eerste kilometer vandaag kwamen beelden aan de camino terug en dan was het vooral het afzien bergop.

20221222_111539

Om 8.30 uur haalde de bus mij op. Na 2 stops in Malaga was de groep compleet en kon het avontuur beginnen. Doordat vorige week een vallend rotsblok een deel van het pad had beschadigd, kon alleen vanuit het eindpunt worden gestart en moest er halverwege worden gekeerd. Dit betekende dat we de beroemde hangbrug over de kloof, 2 keer over moesten. De totale wandeling was iets meer dan 7 km lang. Het grootste gedeelte ging over houten trappen langs de rotswand

20221222_11435820221222_114024

Het dragen van een helm is verplicht. Ik heb me geen enkel moment onveilig gevoeld, ook niet toen de gids een foto van mij maakte op een glazen platform.

Niet naar beneden kijken

20221222_113958

Het aantal trappen heb ik onderweg niet geteld, maar ik verwacht wel dat morgen kuiten en knieën laten weten wat ze van de inspanning vonden. Gelukkig heb ik nog 2 dagen de tijd om uit te rusten. Dat is onder de huidige omstandigheden (zon, zee en sangria) geen opgave.

1. Mariet:
    22 december 2022
    Oh Marijke, prachtige foto's 👍
    Geweldig dat je die wandeling gemaakt hebt, wat een avontuur.
    Hopelijk valt het morgen mee met de spierpijn, maar het mooie wéér zal het goed maken, lekker luieren en genieten 🍀
  2. Gerda:
    23 december 2022
    Ha Marijke zo te zien is het genieten in Spanje. Qua weer kun je daar ook beter zitten dan bij ons haha. Geniet nog lekker van je vakantie, groet Gerda
  3. Mariet:
    23 december 2022
    Marijke een dagje lekker luieren is heerlijk en zeker met die temperatuur, beter als in Montfort, het regent pijpenstelen.
    Groetjes Mariet
  4. Marleen Scheres:
    26 december 2022
    Hou Marijke. Echt knap van jou dat je deze Caminito del Rey hebt gelopen. Dapoer hoor. Als ik die hoogte zie en die smalle loopbruggen langs die ritsen en diepe afgronden, draait mijn maag
    al !! Brrrr. Wel een prachtig uitzicht en omgeving en mooie foto's. De moeite waard. Knap gedaan Marijke. Toppie. Ik heb respect voor jou. Groetjes