Dag 3 Malaga

21 december 2022 - Torremolinos, Spanje

Gisteren met de trein naa Malaga geweest. Kost retour 4,60. Dat is thuis enkeltje Roermond. Het treinstation in Torremolinos ligt op 25 minuten lopen. Op 200 meter van het hotel licht echter een bushalte, dus vandaag voor de bus gekozen. Enkeltje naar centrum Malaga kost 1,70. Rit met bus M110 duurt ongeveer 40 minuten. Ik reis graag met trein en bus in Spanje. Het is ten opzichte van Nederland spotgoedkoop, goed geregeld en je ziet nog wat van de omgeving.

Ik was ruim op tijd voor de free walking tour met gids Onat. Die free walking tours kun je bijna in alle grote steden boeken en vaak zijn de gidsen studenten die veel weten te vertellen en ook nog goede restauranttips geven.

Gids Onat had geschiedenis en kunst gestudeerd. Hij had een grote map met foto's van Andalusië en Malaga in vroegere tijden. De groep bestond uit 15 personen afkomstig uit de hele wereld. Onat wist het leuk te brengen en ik heb onderweg vanalles geleerd over de geschiedenis van de stad.

Na de lunch nog wat geshopt (dat hoort er ook bij in een grote stad) en daarna met de bus weer terug naar Torremolinos. Vanmiddag nog een uurtje in de zon gelegen op het dakterras en zo is weer een vakantiedag voorbij.

Morgen volgt het hoogtepunt van de vakantie nl de wandeltocht naar de Caminito Del Rey. Vanavond dus voorzichtig met de sangria zodat ik morgen niet van het pad val

1. Mariet:
    21 december 2022
    Wat prachtige gebouwen!
    Zo te horen een hele geslaagde dag.
    Geniet nog vanavond ,en voor morgen een mooie wandeling.
  2. Marleen Scheres:
    22 december 2022
    Hoi Marijke:
    Wat fijn dat je weer een geslaagde dag hebt gehad. Malaga is een ook mooie stad. Je hebt ook mooie foto's gemaakt zo te zien, toppie. De gids Onat deed het dus goed en ook nog op een leuke manier, dan is het inderdaad boeiend. Ook prettig dat het openbaar vervoer in Spanje zo goedkoop en goed is en je ziet inderdaad veel. Weer wat geleerd dus. Bedankt voor t advies Marijke. En nu op naar dag 4: de spannende wandeling: Caminito del Rey !!