Dag 5 niks doen

23 december 2022 - Torremolinos, Spanje

La Carihuela om 10 uur 's morgens20221223_094003

Vandaag was het een dag van niets moet en niksen mag. Geen wekker en laat ontbijten. Om 10 uur gaf de thermometer al 22 graden aan. Op mijn gemak over de boulevard naar Benalmadena gewandeld. De verwachte spierpijn valt mee of die komt morgen.

20221223_095523

Aan de boulevard van Benalmadena liggen vooral grote en nieuwere hotels. De hotelgasten liggen daar op hun ligbedden "in de etalage". De meeste restaurantjes hebben vakantie tot februari 2023 en het grote reuzenrad draaide ook niet. In de haven lagen aardig wat mooie bootjes.

Benamaldena strandHaven Benalmadena

Na de lunch heb ik een ligbed op het dakterras van het hotel opgezocht. Voor het eerst in lange tijd weer een boek aan een stuk uitgelezen, en  tussendoor ook nog tijd voor een dutje.

Ik vermoed dat de verkoper die aan de boulevard winterjassen en dikke truien probeert te verkopen, een slechte dag heeft gehad.

Opvallend is, dat er langs de boulevard bijna iedere 50 meter een pinautomaat van ATM staat. Tip: hier niet pinnen. Als je 50 euro pint, schrijft je bank er 54 af.  Dat komt omdat de pinautomaten van ATM van een particulier bedrijf zijn en hoge transactiekosten rekenen.

1. Marleen Scheres:
    26 december 2022
    Lekker zi'n rudtige dag toch en lekker relaxen Marijke. Zeker na zo'n inspannende klim- en wandeltocht. En heerlijk weertje. Zalig die blauwe lucht. Ben er stiekem jaloers op !! Hier in ons kille en regenachtige weer, daar word ik niet vrolijk van !! Fijn dat jij tenminste goed weer hebt. Benalmadena is mooi he ? Leuk die jachthaven en alles. Ben er ook geweest, lang geleden. Doet me denken aan ons geliefde Gran Canaria en krijg gelijk weer heimwee.....