Dag 17, zo 18 juni, San Diego

20 juni 2023 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Onze reisleidster houdt van uitslapen en wil het liefste iedere dag pas vanaf 10 uur op pad, maar vandaag vertrekken we ineens al om 8 uur vanuit een heel warm Palm Springs richting San Diego. De 2 uur durende rit wordt, vanzelfsprekend, onderbroken voor een koffiestop. Onze eerste stop in San Diego is in Balbao park, het grootste  cultuurpark van Amerika dat ruim 15 grote musea telt. Helaas is er, tijdens de stop van een uur, niet genoeg tijd om er een te bezoeken.

20230618_10325220230618_11210620230618_111917

De rondrit gaat namelijk verder door het Gaslight district.  Helaas ook hier geen tijd om uit te stappen en er doorheen te wandelen.

Door naar Seaport. Daar mogen we 2 uur uit de bus om te lunchen en langs de oceaan te wandelen  voordat we vertrekken voor een bezichtiging van hotel  Del Coronada. Dit hotel is in 1888 gebouwd en er hebben veel beroemdheden overnacht. We zijn of niet beroemd genoeg, of NRV wil de kamerprijs van 400 dollar niet betalen, daarom moeten genoegen nemen met een kamer in Holiday Inn express dat een flink eind buiten het centrum op een industrieterrein ligt. Ondertussen zijn we qua hotels niets anders meer gewend.

Seaport San DiegoSeaport San DiegoSeaport San DiegoHotel Del CoronadoHotel Del CoronadoLa Coronado

Om 18 uur weer in de bus voor een rit naar "Old Town" om te gaan eten in een Mexicaans restaurant. Reserveren is niet mogelijk. De wachttijd van 2 uur hebben we gebruikt om rond te kijken in de leuke winkeltjes in de buurt van het restaurant. Het eten smaakt goed en om 21.30 uur zijn we weer terug in het hotel.

Old Town San DiegoOld Town San DiegoOld Town San DiegoOld Town San DiegoOld Town San Diego