Dag 19, di 20 juni, Los Angeles

22 juni 2023 - Los Angeles, Verenigde Staten

Het einde van het verblijf in Amerika nadert. Vandaag staat Los Angeles in één dag op het programma, daarom vertrekken we al om 8 uur met de bus voor een rit langs de bekendste punten.

We beginnen met het LA Memorial Coliseum. Dit is het Olympisch stadion van de Spelen van 1932 en 1984 en in 2028 vinden de Spelen opnieuw in LA plaats. We hebben geluk, want als we vlak voor 9 uur weer in de bus stappen, gaat net de poort open en kunnen we nog gauw even een foto van het indrukwekkende Coliseum maken.

LA memorial ColiseumLA memorial ColiseumLA memorial Coliseum

LA Memorial coliseum

Door naar stop 2, Olvera street, het eerste straatje in LA.

Olvera streetOlvera street

Door naar stop 3, het Griffith Observatory op de berg Hollywood. Vanaf dit punt heb je zicht op het grote Hollywood sign. Ook staat er een borstbeeld van James Dean.

Hollywood signJames Dean

Door naar stop 4, Hollywood Boulevard met de Walk of fame. Hier ligt onder andere het Dolby Theatre waar de jaarlijkse Oscar uitreiking plaatsvindt. Je kunt voor 25 dollar een foto laten maken die laat lijken dat jij ook een tegel op de Walk of fame hebt.

Walk of fameDolby theatreDolby theatre

Dolby theatre

Voordat de tour verder gaat eerst lunchen bij Farmers Market, een foodmarkt met allerlei eetkraampjes.

Door naar stop 5, Beverly Hills met allemaal prachtige huizen, maar geen bekende filmster te zien.

Beverly Hills

Het is ondertussen al bijna 4 uur, als we aankomen bij Santa Monica Pier. Het doet denken aan een kermis, met reuzenrad, straatartiesten en souvenirswinkels. Hier is ook het eindpunt van de beroemde route 66.

Santa MonicaSanta Monica

Santa Monica beach

Om 5 uur heeft iedereen het wel gehad, maar de reisleidster vindt dat we Venice beach ook nog moeten zien. Ter plekke ruik je het vooral, en dan bedoel ik niet de frisse zeelucht. Enige vergelijking met Venetïe gaat helemaal mank.

Tegen 19 uur komen we doodvermoeid aan bij het hotel, nemen afscheid van de chauffeur en moeten meteen aanschuiven bij het Italiaans restaurant voor het laatste groepsdiner.

1. Mariet:
    22 juni 2023
    Marijke, wat een druk programma vandaag,veel gezien en weer een prachtig verhaal met mooie fotos
  2. Vincent:
    22 juni 2023
    Marijke, “End of the Trail”, indrukwekkende foto’s. Je hebt zoveel gezien en gedaan in enkele weken. Bijna zit het erop. Zal wel wennen zijn als je thuis bent. Maar mooi om op terug te kijken. Voor straks: goede vlucht!
  3. Marleen Scheres:
    22 juni 2023
    Hoi Marijke: bedankt voor al jouw mooie foto's en prachtige reisverhalen. Je hebt een indrukwekkende, interressante, mooie, drukke en onvergetelijke vakantie gehad. Veel gezien, heeeel veeeeel gereisd, vanalles meegemaakt, leuke en minder leuke dingen meegemaakt. Fijn dat ik daarvan mocht "meegenieten" !! Het was voor jou ook een vaak vermoeiende en erge warme vakantie , maar zeker wel de moeite waard. Bedankt lieve Marijke, dat ik daar deel vanuit mocht maken. Hopelijk ben je goed in Echt aangekomen en kun je nog lang nagenieten ?Maar voorlopig nog lekker rustig aan doen, na zo'n enerverende vakantie. Fijne vrije dagen gewenst en tot ziens......lieve 💕groetjes van Marleen