Dag 18, ma 19 juni, San Diego - Los Angeles

20 juni 2023 - Carlsbad, California, Verenigde Staten

De reisleidster stelde gisteravond voor om vandaag pas  om 10 uur te vertrekken, maar door enkele protesterende reizigers is het vertrektijdstip half 10. Althans dat was de bedoeling. Bij het inleveren van de koffers zit de chauffeur achter het stuur en de enige woorden die ik versta zijn shutdown en technical problem. Uiteindelijk wordt het probleem opgelost en vertrekken we 50 minuten later dan gepland naar onze eerste stop, Fort Rosecrans cementary een begraafplaats van 120000 soldaten en hun familieleden. Vanaf de begraafplaats kijk je uit over San Diego.

Rosecrans cementary, San DiegoRosecrans cementary San DiegoRosecrans cementary San Diego

Deze stop staat niet in het door NRV toegezonden programma, maar er is nog geen reisdag geweest dat de reisleidster het dagprogramma in de juiste volgorde heeft gevolgd. Ook vandaag  niet. Volgens het NRV-dagprogramma hebben we vandaag vrije tijd in San Diego en vertrekken we aan het eind van de middag naar Los Angeles. In werkelijkheid hebben we vanmorgen nog een nutteloze koffiestop van 3 kwartier aan de kust gemaakt en daarna 2 uur doorgebracht in een outletcenter!!!. (Thuis woon ik op 14 km van een outletcenter dat 2 keer zo groot is en de prijzen 50% lager)

La JollaLa JollaLa JollaLa Jolla

Om 16 uur vervolgen we eindelijk onze tocht naar LA. De chauffeur wil kennelijk de verloren tijd van vanmorgen inhalen en rijdt zo hard dat ik al enkele malen bijna van mijn stoel ben geschoven.

Om 18 uur komen we aan bij het Crown Plaza hotel in San Pedro. De entree ziet er goed uit, Onze kamer is best groot maar is wel toe aan een kleine renovatie en vernieuwing van de douchekraan. We kijken uit op de haven.

Lasagna bij Buono in LA

Vanavond geen Mexicaans eten op het menu maar lasagna bij pizzeria Buono, vlak om de hoek. De buurt waar het hotel ligt wordt little Italy genoemd. Het eten smaakt heerlijk en de spagnola als toetje is ook lekker. Na afloop nog even naar de supermarkt voor onbijt voor morgenvroeg en dan zijn we klaar voor de laatste dag in Amerika.