Dag 2 Malaga

20 december 2022 - Torremolinos, Spanje

Plannen zijn er om te veranderen. Gisteren had ik nog rustige dag in Torremolinos gepland. Vanmorgen tijdens het ontbijt besloten om vandaag al naar Malaga te gaan omdat de stad te groot is om er maar een dag te verblijven. Vanuit Torremolinos kun je met bus of trein naar Malaga. Ik heb goede ervaringen met treinreizen in Spanje dus koos voor de trein. Het was nog een aardige klim naar het station. Twee aardige Spaanse mannen hielpen me met kaartje kopen en binnen een half uur stond ik in Malaga centrum. Meteen het plein gezocht waar morgen de rondleiding start, en van daaruit wat door de straten gezworven.

MalagaMalaga

Mijn eerste lunchadres was geen succes. Met veel moeite kreeg ik een bocadillo op mijn tafeltje gedropt en daarna werd ik gewoon genegeerd tot ik aangaf dat ik wilde betalen. Moest nog 7,50 wisselgeld ontvangen, maar toen begon het negeren opnieuw. Ik bleef gewoon zitten tot ik mijn geld kreeg en  ben  2 deuren verder een lekker puddingbroodje gaan eten bij een pasteleria met vriendelijker personeel.

Op de terugweg naar het station kwam ik langs het Piccassomuseum. Ter plekke op de telefoon een ticket met tijdslot besteld en 10 minuten later kan ik de wachtrij passeren en de kunstwerken van Pablo Picasso bewonderen.

Picasso

Na een tussenstop in de overdekte markt, om 3 uur weer met de trein terug naar Torremolinos en na terrastop aan het strand nu even bijkomen. Heb tenslotte vakantie.

Overdekte markthal

Vandaag weer zon

Morgen terug naar Malaga voor een rondwandeling door het centrum, als ik tenminste niet opnieuw mijn plan wijzig.

1. Marleen Scheres:
    20 december 2022
    Ha Marijke: had het vanmorgen wat geregend in Malaga ? Zo zag het tenminste een beetje uit op de foto's ? Maar daarna weer heerlijk zonnig🌼 toch Marijke ? Alles beter dan hier in de kou !!
    Wat sjiek dat je al in het Picasso museum bent geweest, erg mooi👌. Ja, je hebt weer een mooie dag gehad Marijke, super 👍🙋🏻‍♀️💕
  2. Mariet:
    20 december 2022
    Mooie foto's van Malaga en de werken in het Picasso Museum.
    Ondanks de onvriendelijke benadering in het lunchcafe toch nog een geslaagde dag geweest.🍀