Dag 8, vrijdag 9 juni, Las Vegas

10 juni 2023 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag een vrije dag in bruisend Las Vegas. Uitslapen en bijkomen van de voorafgaande dagen. Na elven pas op pad. Eerst het eigen hotel ontdekt. Daar zitten al veel mensen te gokken aan automaten en roulettetafels. Het geld verdwijnt als sneeuw voor de zon. Sommige mensen zitten echt in trance voor de machines op een knopje te drukken.

20230609_125410

Rond half 12 beginnen we de wandeling over de strip. De hotels zijn verbonden met eeen loopbrug. Ieder hotel heeft casino en winkels waar je doorheen kunt lopen. Caesar is het grootste hotel.

20230609_15375620230609_154439

Om 2 uur rusten we eventjes uit in het beer park bij hotel Paris. Het is behoorlijk warm en ondanks dat ik factor 50 heb gebruikt, zal ik vast wel weer verbranden.

20230609_153736

Na de pauze in Paris verder northbound met de bus. Die rijd continu op en neer over de strip. De busreis terug is er een om niet snel te vergeten. De bus zit bomvol en iedereen wil mee. Je kijkt je ogen uit.

Terug in het hotel hebben we samen met Kees en Lydia een biertje gedronken in de bar en daar ook gegeten.

Die ene keer dat ik in Las Vegas ben, heb ik  ook een gokje gewaagd. 10 dollar in een willekeurige machine gestopt en 3 à 4 keer op een knopje gedrukt. Zag het bedrag stijgen  en heb bij  67,39 op cashen gedrukt.

20230609_130312

Was zo onder de indruk van mijn winst dat ik in het hotel ben verdwaald op weg naar de kamer. Mijn pasje om de lift te activeren werkte niet meer, en ik was het kamernummer vergeten. Na bijna een half uur kwam ik erachter dat ik aan de verkeerde kant van het hotel stond. Eind goed, al goed.

1. Gerda:
    11 juni 2023
    Prachtig Marijke, meer kan ik er niet van maken,