Klaar voor vertrek

18 december 2022 - Echt, Nederland

Morgenvroeg vlieg ik om 7 uur vanaf Eindhoven airport naar Malaga. Dit keer niet voor een camino. Mijn laatste reis in 2022 gaat naar de Costa del Sol. Ik hoop vooral de 🌞 veel te zien en haar warmte te voelen de komende dagen. Door het koude weer thuis, heb ik de neiging om vooral truien in de pakken. In omgeving Malaga wordt echter 20 graden voorspeld, dus gisteren toch maar de truien vervangen door t-shirts. Heb ik ruimte om een dagje te shoppen😊.

Certificaat

Tijdens de camino in mei 2022 besloot ik om Spaans te gaan leren. Op 7 december heb ik de cursus, na 10 lessen, afgesloten.  Het was heel leerzaam maar ook intensief. Ga komende week ontdekken of de lessen resultaat hebben gehad. Una cerveza kon ik voor de cursus al bestellen, maar nu weet ik ook hoe ik het uit moet spreken (serbessa).

Deze trip zal niet zo spannend zijn als de camino naar SdC maar ik wil graag mijn ervaringen weer delen. Verheug me vooral op de caminito de Rey. Is nog even afwachten of die doorgaat omdat op 13 december 2022 een vallend rotsblok een gedeelte van het pad heeft vernield. Nu weet ik wel waarom een helm verplicht is tijdens de wandeling.

Schade caminito del Rey