Dag 4, maandag 5 juni, onderweg naar Yosemite np

6 juni 2023 - Sonora, California, Verenigde Staten

Vanochtend vroeg uit de veren. De bus vertrok om 7 uur uit San Francisco op weg naar Sonora. Het was gelukkig een grote bus zodat iedereen genoeg plek had. De chauffeur heet Lin en is niet spraakzaam. Beter gezegd, hij zegt niets en op zijn rijstijl is ook nogal iets aan te merken. Hij heeft moeite om binnen de lijnen te blijven rijden en af en toe heeft hij last van kleurenblindheid.

IMG-20230605-WA0001

De eindbestemming van vandaag is Sonora. De rit ernaar toe loopt via het plaatsje Carmel. Daar wordt een koffiestop gemaakt. Clint Eastwood is jaren burgemeester van Carmel geweest. Na een koffiestop gaan we verder via de prachtige kustroute 17 mile naar Monterey.

20230605_105211 20230605_111431

De medereizigers die walvissen gaan spotten, nrmen daar de boot, wij gaan lopend naar Cannery row en pikken de spotters om 15 uur weer op.

20230605_131702

20230605_13042520230605_134013

Dan volgt een rit van 3,5 uur naar Sonora. We overnachten in hotel Sonora Inn. Dit hotel bestaat al sinds 1896 en het lijkt erop dat in de kamers nog de originele vloebedekking ligt. Toen ik, in verband met de muffe geur  probeerde het raam te openen, had ik het bijna in mijn handen. Wisselen van kamer was geen optie, want de enige nog vrije kamer was nog slechter. Gelukkig verblijven we hier maar 2 nachten.

Met de hele groep gegeten bij Flappy's pizza. Dat was gezellig. Er stond geen konijn op het menu, wel pizza's van 18 inches doorsnee.

Morgen staat een bezoek aan Yosemity np op het programma.

1. Mariet:
    6 juni 2023
    Goedemorgen Marijke, wat een leuk verslag, jullie maken nog eens wat mee zeg, en weer prachtige foto's, heel leuk dat samen eten als afsluiting van de dag.
    En dan vannacht nog een nachtje in de muffe kamer en hopelijk morgen avond een betere slaapplek.
    Wens jullie een mooie dag, geniet ervan groetjes Mariet 🍀
  2. Vincent:
    6 juni 2023
    Hoi Marijke, geniet van je -once in a lifetime- rondreis.