Dag 3, zondag 4 juni, vrije dag in San Francisco

5 juni 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg wakker ondanks dat we de hele dag vrij zijn om zelf plannen te maken. Vandaag gekozen voor de gezonde optie van yoghurt met fruit bij caffe coffee in plaats van het vetrijke ontbijt bij de diner aan de overkant.

20230604_075721

Als je in San Francisco bent, mag een rit met de cable car niet ontbreken. Daar heb ik wel 50 minuten wachttijd voor over. Ik kende de beelden uit Amerikaanse series zoals de Streets of San Francisco en Fullhouse. Het is een belevenis om samen met tig anderen in een car gepropt te worden die door de steile straten rijdt.  Er hangen zelfs mensen aan een stang van de zijkanten van de car. Op sommige steile plekken lijkt het alsof je in een achtbaan zit.

20230604_102827

20230604_111948

Rond 12 uur veilig aangekomen bij Fisherman's wharf. Een hele drukke maar gezellige omgeving. Gelunched in een leuk restaurant met Forest Gump thema en de zeeleeuwen bij pier 29 gespot.

20230604_114617

20230604_121553

Na de lunch op zoek naar bus 30 die ons naar Chinatown brengt. Het duurde even voor we de vertrekplaats van de bus hadden gevonden. We bleken aan de verkeerde kant van de weg te staan. Een buschauffeur wees ons waar de goede bus stond. Wat opvalt is het verschil in vriendelijkheid: de een denkt daar heb je weer die toeristen, de ander is supervriendelijk en behulpzaam.

20230604_145806

In China town wemelt het van de mensen, groentewinkels,viswinkels (met levende vissen) en souvenirswinkels. Je waant je in Azië in plaats van in Amerika.

Rond 17 uur doodmoe terug in het hotel. Dat belooft wat voor de rest van de reis.

Vanavond geen biertje in de bar maar inpakken en vroeg naar bed omdat morgen om 7 uut de bus klaar staat voor het vervolg van de reis.

1. Marleen Scheres:
    Hoi lieve Marijke:
    Je maakt heel wat mee daar in San Francisco.
    Wat een belevenissen. Prachtig. Ook weer mooie foto's gemaakt Marijke👍!!
    Ik geloof best dat je kapot en moe was gisteren en op tijd in je bedje lag. Zeker omdat jullie vandaag weer verder reizen. Succes met alles en geniet van alle indrukken en ik wens je weer een mooie dag toe. Liefs vanuit Gran Canaria 💕🙋🏻‍♀️💕
  2. Mariet:
    Hallo Marijke.

Mooie verhalen, wat een beleving, indrukwekkend.
    Prachtige foto's.
    Vandaag weer verder reizen, weer nieuwe indrukken, lekker genieten, groetjes Mariet 🍀
  3. Modesta:
    5 juni 2023
    Ha Marijke, alweer 3 dagen onderweg en al heel veel indrukken opgedaan. Leuke foto's en mooie verhalen. Hopelijk heb je toch nog plaats is jouw koffer om al deze herinneringen mee naar huis te nemen.
    Op naar de volgende bestemming met wederom nieuwe ervaringen. Veel plezier. Groetjes, Modesta.