Dag 1 vrijdag 2 juni Echt-San Francisco

3 juni 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag begonnen aan de 21- daagse rondreis hoogtepunten van West-Amerika. Deze reis stond al in 2020 op de planning maar kon toen door corona niet doorgaan. Nu een nieuwe poging met NRV reizen. Het was nog even spannend of reis nu wel doorging omdat er maar 16 deelnemers waren. Twee weken voor vertrek kwam het verlossende antwoord. De reis gaat door.

20230602_141807

Vandaag om 7.30 uur door Modesta afgezet bij station Echt. De treinreis verliep voorspoedig. Om 10.45 uur al op Schiphol airport gearriveerd. Na het kopen van een simkaart voor Amerika, richting incheckbalie en security. Had beelden van lange rijen in mijn hoofd, maar alles verliep heel soepel. Om 12 uur zaten we al aan de gesponsorde koffie. Twee uur later konden we inchecken. Er was voldoende plek over in het vliegtuig, daardoor hadden we ruim plek in de economy class.

20230602_195915

Binnen een uur na vertrek begon het eetfestijn van United airlines met achtereenvolgens  een stroopwafel, kipcurry met rijst, salade met mozzarella, broodje, chocoladetruffels, crostini, kitkat, crackers, kaas, fruit en diverse dranken.

Na 11 uur eten, drinken, lezen en slapen landden we om 16.40 uur Amerikaanse tijd op San Francisco airport. Vooraf was ik best wel zenuwachtig voor de controle, maar die verliep soepel. Mijn foto en vingerafdrukken werden snel goedgekeurd. Koffer kwam meteen op de band en reisleider Kata stond de groep al op te wachten.

Bay bridge

We gaan met 16 reizigers 3 weken op pad. Nu nog onbekenden, maar dat gaat de komende dagen gauw veranderen. Om 18.45 waren we in hotel King George in centrum San Francisco. Half uurtje later liep de helft van de groep al met Kata mee richting de cable cars. Daarna zijn we nog met een aantal medereizigers naar de ferryhaven gewandeld. De hele lange dag werd om half 10 afgesloten met een Belgisch biertje in de hotelbar.  Morgen begint de verkenning van San Francisco.

1. Mariet:
    Hallo Marijke.
    Fijn dat de reis zowel trein en vliegveld goed verlopen is.
    En nu gaat het genieten beginnen wens jullie hele mooie dagen,geniet van al het mooie wat je gaat bezichtigen.
    Groetjes Mariet 🍀
  2. Gerda:
    3 juni 2023
    Ha Marijke, geniet van je langverwachte reis, heel veel plezier gewenst.
  3. Marleen Scheres:
    Hoi Marijke:
    Wat fijn dat de reis, vlucht en alles goed verliep.
    Wel vermoeiend en inderdaad een erge lange reisdag pfff. Maar niet voor niks, zo aan de foto's te zien. Heel wat mooie indrukken te verwerken van het drukke leven in San Francisco. Hopelijk klikt het met de groep en slaap 😴 je goed ? Dan gezond weer op naar een mooie 2e dag. Geniet ervan Marijke. Lieve groetjes ok van vanuit een zonnig 🌞Gran Canaria 💕🙋🏻‍♀️💕
  4. Tina:
    9 juni 2023
    Hoi Marijke, fijn dat alles goed verlopen is.
    Je zult wel moe zijn van het reizen.
    Ik ga genieten van je verslagen de komend 21 dagen.
    Hele fijne en gezellige vakantie.
    Grietjes uit het zonnige Swartbroek🤗