13 mei 2022 dag 10 Padron-Ruá de Francos 12 km

13 mei 2022 - O Milladoiro, Spanje

Vandaag de voorlaatste dag van de camino. Het voelt alsof ik al heel lang op weg ben. Om half 8 tref ik Sandra in de ontbijtzaal aan. Zij gaat vandaag SdC bereiken en is in een goed humeur maar ook gespannen voor de aankomst. We laten aan het toeval over of we elkaar morgen weer gaan zien.

Station Padron

Om half 9 ga ik op pad. Vlak na de start kom ik terecht in een file van Spanjaarden. Die zijn in Padron met de bus afgezet voor een weekendje camino. Aan hun kleine rugzakken hangen sleutelhangers en allerlei gekleurde lintjes. Een kilometer verder is de file opgelost. De route loopt in het begin langs een hele drukke weg. Daarna volgen enkele kleine dorpjes. Het lijkt wel of iedereen haast heeft, behalve ik. Talloze pelgrims flitsen mij voorbij.

Mooi pad, druk

Bij de eerste pauzeplek zie ik Burt en CC zitten. Zij heeft haar wandelschoenen verwisseld voor sandalen. De wandelwol heeft volgens haar wel geholpen. Onderweg houd ik nog 2 keer een drink en eetpauze.

Keikapot

Om half 2 arriveer ik bij casa rural Parada de Francos. De eigenaar loopt niet over van vriendelijkheid. Op mijn vragen zegt hij alleen maar dat er info in de kamer ligt en bij eerder vertrek dan 8 uur, ik geen ontbijt krijg. Ook mag ik de was niet ergens ophangen. Gelukkig lees ik in het A4-tje op de kamer dat ik voor het diner moet reserveren, anders had ik vanavond alleen een mueslireep kunnen eten.

Overnachting bij parada de francos