18 mei 2022 na de camino: Bilbao

18 mei 2022 - Bilbao, Spanje

Vandaag gaat mijn terug naar huis reis van Burgos naar Bilbao, de stad waar de camino Norte doorheen loopt. De taxichauffeur die me om 9 uur naar het treinstation brengt, houdt van doorrijden. Binnen 10 minuten ben ik op plaats van bestemming.

Station Burgos

De treinreis van Burgos naar Bilbao duurt 3,5 uur en gaat door prachtig landschap.

In de trein naar BilbaoOnderweg naar Bilbao

In Bilbao ontvang ik een warm welkom van 31 graden. Het voelt meteen bij aankomst als een warm bad. De weg naar het hotel, verloopt ook voor mijn koffer soepel. Er liggen nl. geen kinderkopjes op de route. Hotel casual Gurea ligt midden in het oude centrum. Na de lunch heb ik even de omgeving verkend en ontdekt dat ik vanavond genoeg keus heb voor een lekker etentje. Ik merk wel dat ik nu niet meer in Galicië ben, maar in het Baskenland. Buen camino heb ik nog geen enkele keer gehoord en het lekkere bier van Estrella is vervangen door Heineken. Nou ja, dan maar aan de wijn🍷😊

Treinstation Bilbao

Bilbao centrum  hotel GureaBilbao centrum

1. Heins:
    19 mei 2022
    Aan alles komt een einde. Ook aan deze geweldige reis met dito ervaringen.
    Zo te lezen heb jij je, na de Camino, nog een hele mooie toegift gegeven.
    Daarbij kennelijk ook nog bierkenner geworden.
    Gelijk had je om, in geval als wat jij beschrijft, op wijn over te stappen en deze (bier)kelk aan je voorbij liet gaan.