17 mei 2022, na de camino: Burgos.

17 mei 2022 - Burgos, Spanje

Vanmorgen om half acht, in de stromende regen door een taxi opgehaald bij hotel Costa Vella. Dit hotel is echt een aanrader. Krijg als ontbijt al tarta santiago aangeboden.

17 mei 2022. Adios Santiago

De trein naar Burgos vertrekt om half 9 en vooraf  vindt er een check i  plaats zoals op een vliegveld. Alles gaat door de scanner.

20220517_105211

De reis verloopt goed. Vaste zitplaats, genoeg beenruimte, restauratiewagon aanwezig en onderweg mooi uitzicht.

20220517_162503

Om 15.15 uur stap ik uit de trein bij het treinstation van Burgos. Het station ligt 5 km buiten Burgos. De enige taxi rijdt voor mijn neus weg, dus ik moet met de bus naar het centrum. Het is echter hele opgave want ik weet niet waar die bus overal stopt. Ik heb de straat van het hotel opgeschreven en een Spaanse mevrouw die dat ziet, gaat met het papiertje naar de chauffeur en maakt mij daarna duidelijk wanneer ik op de stopknop moet drukken.

Dat werkt prima, al besluit ik wel dat ik in het nieuwe schooljaar Spaans ga leren. Dan versta ik hopelijk een beetje wat de Spanjaarden roepen.

Kapel in kathedraalKathedraal

Ik vind Burgos een mooie stad. Dat geldt zeker voor de prachtige kathedraal, maar ook voor het mooie historische centrum. Een halve dag is te kort, daarom ga ik zeker nog eens terug.

Vermoeide pelgrim20220517_162257

Tip van de dag: na 17 uur is bezoek aan de kathedraal gratis.

1. Mariet:
    17 mei 2022
    Fijn dat er behulpzame mensen zijn!
    Weer prachtige foto's van deze mooie stad.
    Groetjes Mariet 🍀
  2. Sandra:
    18 mei 2022
    Leuk dat je nog naar andere steden gaat… ik weet wel bij ik terecht kan voor tips.
    Al ideeën opgedaan voor een volgende pelgrimsroute ?