16 mei 2022 na de camino

16 mei 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Wat doe je als je na je camino de compostela hebt opgehaald? Vrij weinig. Vooral afkicken van de dagelijkse routine tijdens de wandeldagen. Gistermorgen ben ik naar de pelgrimsmis in de kathedraal geweest. De hele mis was in het Spaans en ik verstond alleen maar peregrino en camino. Het deed me wel wat. Vooral toen de priester alle aanwezige pelgrims een goede thuisreis wenste.

Pelgrimsmis

Dat duurt bij mij nog een paar dagen. Vandaag de hele dag per bus op weg, onder andere naar Finisterra en Muxia. Naar beide plaatsen loopt een camino vanuit SdC. Bij Finisterra staat km-paal 0. Er waren veel pelgrims onderweg. Zelfs al een heel klein stukje van deze camino gelopen.

Km paal 0Finisterra

Tijdens de camino heb ik een moment gedacht dat ik zo snel mogelijk naar huis wilde. Nu merk ik,dat ik het gevoel heb dat ik al heel lang weg ben en nog niet terug naar thuis verlang. Hoop wel dat dat weer komt, want ik kan niet eeuwig blijven reizen. Heb tijdens het wandelen heel even aan ik vertrek gedacht. Een koffiebar aan een caminoroute, zou best rendabel kunnen zijn. Die gedachte verdween gelukkig ook weer snel.  Ik drink liever thee.

Morgen verlaat ik Santiago de Compostela en reis ik per trein naar Burgos. Dat is een bekende plaats aan de camino frances. Ik zal daar geen pelgrimspaspoort kopen en alvast laten stempelen. Wat ik weet wat daar 4 jaar later van kan komen😊

1. Mariet:
    17 mei 2022
    Prachtige foto's, lekker genieten.

Maar goed dat je van mening bent veranderd en vrijdag naar Nederland vliegt, kunnen we binnenkort samen wandelen 👍
  2. Sandra:
    18 mei 2022
    Een thee barretje lijkt me ook wel wat :-)
    Heerlijk om zo toch af en toe weg te dromen.
    Mooi dat je nog tot de kust bent gegaan.