11 mei 2022 dag 8 La Portela- Caldas de Reis 12 km

11 mei 2022 - Caldas de Reis, Spanje

De dag begint bewolkt en fris. Voor mij het ideale wandelweer na al die voorafgaande warme dagen. De taxichauffeur zet me iets voor 10 uur af bij het eindpunt van gisteren, La Portela. Ik heb ontdekt dat ik gisteren maar een stempel in mijn pas heb laten zetten, terwijl dat er twee moeten zijn. Voor de zekerheid zet ik er vanmorgen meteen opnieuw een aan de start en hoop dat dit geen gevolgen heeft voor mijn compostela.

Veel wijngaarden onderweg

Ik ga voortvarend van start. De route is grotendeels vlak en gaat vooral over verharde wegen en langs wijngaarden. Bij de eerste rustpost kom ik CC en Burt uit New York weer tegen. CC heeft blaren en ook met haar deel ik mijn wandelwol. Ik moet nog opletten dat ik zelf nog iets overhoud. Een schaap scheren onderweg is namelijk geen optie. Tijdens de rest van de tocht kom ik geen bekenden meer tegen. Die lopen allemaal ver voor me of hebben SdC al bereikt. Het helemaal alleen lopen biedt ruimte voor bezinning en een goed gesprek met mezelf.  Het is tijd om een aantal oude overtuigingen en angsten los te laten om zo met een lichtere rugzak mijn weg te vervolgen.

Aankomst in Caldas de Reis

Om 2 uur kom ik in Caldas de Reis aan in kuurhotel Balneario Davila. Het hotel ligt in een oud badhuis uit de 18e eeuw. Om 5 uur mag ik een half uur genieten van het wamtebad met speciaal water. Het is vooral heet water. Ik gloei helemaal na afloop.

Beloning

Na het warme bad op zoek naar eten. Vlakbij het hotel ligt een cafetaria met terras aan de rivier. Het is er druk. Net als ik het toetje heb besteld kom een vrouw naar mijn tafeltje en vraagt of ik engels spreek. Ik denk dat ze een vrije stoel wil meenemen, maar ze wil me uitnodigen om bij haar 2 zussen en 2 vriendinnen aan tafel iets te komen drinken. Het vijftal komt uit Amerika en een van hen heeft kennissen wonen in Geleen. Het is een kleine wereld. Zou pas echt speciaal zijn als ik die kennissen zou kennen, maar helaas. De dames eindigen ook zaterdag in SdC dus wie weet kom ik ze nog tegen.

Zo eindigt deze dag op een hele leuke en onverwachte manier. Morgen weer een nieuwe dag vol verrassingen tijdens de tocht van 19 km naar Padron.

Spreuk van de dag:                                   Verander je gedachten en je verandert je             wereld.

1. Mariet:
    11 mei 2022
    Marijke wat weer een mooie dag voor jou en voor mij een humoristisch verhaal in te lezen,met zoals elke dag prachtige foto's.
    Als je alleen wandelt heb je inderdaad veel tijd om na te denken, en te filosoferen over het leven.
    Je mag trots zijn op jezelf dat je deze mooie Camino in je eentje bent aan gegaan.
    En zeker naar zo,n heerlijk bad en een lekkere maaltijd slaap je vannacht goed.
    Morgen weer een flinke afstand te gaan, toi toi toi groet Mariet 🍀
  2. Theo:
    12 mei 2022
    Goed bezig Marijke
    Still going strong!!
    Theo
  3. Tina:
    12 mei 2022
    Ik geniet van je avontuur.