4 mei 2022 dag 1 Porto

4 mei 2022 - Porto, Portugal

Na een paar stresvolle dagen, vanmorgen om 6 uur begonnen aan mijn avontuur. Ondanks dat ik niet vanuit Schiphol vertrek, gisteren toch nog gauw fast track aan mijn boeking toegevoegd. Daardoor kon ik op Eindhoven airport binnen 5 minuten door de veiligheidscontrole en rustig op vertrek van mijn vlucht wachten. Alle spanning van de dagen ervoor, vloeide opeens weg. Er kwam een rust over me heen die ik de dagen vooraf heel erg miste.

Porto

Om 14 uur bereikte ik, na een stevige klim, het my stay Porto Batalha hotel. Ik was weer op bekend terrein en het voelde meteen vertrouwd. De zon droeg bij aan de vakantiestemming.

Bij de kathedraal van Porto mijn pelgrimspas opgehaald en de eerste 2 stempels gescoord. Dat wordt de komende dagen een vast ritueel. Ik moet nl in de laatste 100 km dagelijks 2 stempels in de pas kunnen tonen, om in SdC de credential te krijgen.

Pastel de nata

Daarna was het tijd voor wat sightseeing en de inwendige mens. Onder het motto, ik loop het er de komende dagen wel weer af, me tegoed gedaan aan de bacalhau kroketjes en de pastel de nata. Als je in Porto bent, moet je die zeker niet laten staan. Dat geldt ook voor de port. Geen inspanning zonder ontspanning. Genieten hoort er voor mij ook bij.

Ik las voor vertrek de volgende spreuk:

The camino provides. "The camino doesn't give us what we want. It gives us what we need."

Ik weet niet wat ik want, maar ik ben heel benieuwd wat the camino denkt dat ik need. Hoop op 14 mei 2022 het antwoord te weten

1. Ester:
    5 mei 2022
    Dat klinkt veelbelovend. Ga maar ontdekken wat de camino jou gaat brengen. En iedere dag ontspanning na inspanning. Een mooie beloning.
  2. Sandra:
    5 mei 2022
    Het begin is gemaakt… de weg ligt voor je… verder hoef je eigenlijk niks… behalve…de ene voet voor de andere zetten…kijk om je heen… verwonder je.. laat je verrassen 🤗