9 mei 2022 dag 6 Arcade-Pontevedra 10 km

9 mei 2022 - Pontevedra, Spanje

Heerlijk geslapen in hotel San Luis in Arcade.  Ondertussen dagelijkse routine ontwikkeld. Om 7 uur wekker, half 8 ontbijt ( als dat kan), voeten verzorgen, rugzak inspecteren en dan het liefst voor half 9 vertrekken.

Vanmorgen lukte dat perfect. Moest eerst nog even zoeken naar de route maar al snel kwam ik andere pelgrims tegen. De Deense dames waren al vertrokken in het donker. Ik heb ze de hele dag niet gezien. Ik heb vandaag helemaal geen bekenden gezien. Die zitten allemaal al verder op de route.

Zwaar maar mooi

Het was een mooie maar zware route. De eerste 4 km ging het omhoog over paden met keien. Het laatste stuk was een rechte weg in de volle zon. Ben een paar keer gestopt om de blaren te behandelen en sokken te wisselen. Ik wist dat ik, ondanks alle voorzorgs- maatregelen, deze tocht niet blaarloos zou volbrengen. Ik vind het al heel positief dat het de eerste dagen zo goed als blaarloos is verlopen. Dit gaat ook weer goedkomen. Ben nog geen pelgrim zonder blaren tegen gekomen.                                                   Misschien lukt dat wel de groep Spanjaarden die me vandaag enkele keren passeerden. Ik zag op het eind dat ze hun eigen volgwagen hadden. Sommige stapten daar in, om dan later weer een stukje te lopen. Er liep er ook een met een muziekinstallatie op zijn rug. Die hield niet van stilte. Langs de kant van de route zitten ook Spanjaarden met een kraampje met zelfgemaakte spullen en fruit. Meestal geven ze je ook een stempel voor in de pelgrimspas.

Pontevedra, een bezoek waard

Om een uur ben ik in het centrum van Pontevedra gearriveerd bij hotel Rias Bajas. Ik was er eerder dan mijn koffer. Gelukkig heb ik de teenslippers in de rugzak bij me, dus de schoenen kunnen meteen uit. De koffer kwam vlak na mij aan  en na een douche bij de plaatselijke apotheek mijn voetverzorgings- voorraad weer uitgebreid.

Pontevedra is een van de belangrijkste steden van Galicië. Het heeft enkele prachtige historische gebouwen. Het lukt me niet om die vandaag te bezoeken. Morgen overnacht ik weer in Pontevedra. Dan wandel ik eerst 10 km naar A Portela en reis dan terug.

Tijdens het wandelen bergop over de keien moest ik aan het volgende denken:

Kijk vooruit en niet meer achterom,               Laat gaan wat gaat,                                             Laat komen wat komt.

1. Ester:
    9 mei 2022
    Wat goed te lezen hoe het gaat. Het klinkt alsof je in de goede flow zit.
  2. Modesta:
    9 mei 2022
    Ha Marijke, alweer 6 dagen een heel stuk onderweg in het mooie Galicië. Mooie verhalen, geweldige ontmoetingen en toffe ervaringen. Tja, de blaren zijn vervelend. Maar als je eenmaal in Santiago bent aangekomen, ben je die vergeten.
    Pontevedra is echt de moeite waard om te bezichtigen.
    Geniet ervan. Ben alweer benieuwd naar de dag van morgen.
    Groetjesssss
  3. Marly:
    9 mei 2022
    Weer een topprestatie geleverd. Chapeau. In Nederland is het nu zomer! Morgen weer veel plezier.
  4. Marleen Scheres:
    10 mei 2022
    Hoi Marijke :
    Erg dapper van jou dat je, ondanks de blaren, nog zo goed doorloopt. Knap hoor 👌. Ik kan het je niet nadoen. Weer een prestatie geleverd Marijke. Ook weer prachtige foto's. Het is telkens een geweldige omgeving. Genieten, ondanks het afzien. Het zal een onvergetelijke reis voor jou zijn👍😉. Lieve groetjes vanuit een zomers Echt 🙋🏻‍♀️💕